پروپان در مقابل آبگرمکن های برقی

وقتی آبگرمکن خانه شما عالی باشد، همه خوشحال می شوند. آب گرم فوراً روشن می شود و در طول یک دوش کامل – یا حتی دو یا سه حمام – دوام می آورد. هر ماه مبلغ معقولی هزینه می کند و به خانواده شما آرامش خاطر می دهد که بدانند انرژی کارآمد و برای کره زمین مفید است. گرمایش آب  18 درصد  از متوسط ​​صورتحساب آب و برق سالانه یک خانوار آمریکایی را تشکیل می دهد، بنابراین انتخاب آبگرمکن مناسب برای بودجه و نیازهای شما ضروری است.

دو گزینه رایج آبگرمکن پروپان و آبگرمکن برقی هستند. برآوردهای فعلی نشان می دهد که  4.6 میلیون خانوار آمریکایی  از پروپان برای نیازهای گرمایش آب خود استفاده می کنند، و از آنجایی که پروپان کارآمد، مقرون به صرفه و قابل اعتماد است، به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. آبگرمکن‌های برقی رایج‌تر هستند، اما تقریباً به  40 میلیون خانه  در سراسر کشور خدمات رسانی می‌کنند.

چگونه باید بین آبگرمکن پروپان و آبگرمکن برقی یکی را انتخاب کنید؟ کدام یک کم مصرف تر است و کدام یک در کیف پول شما راحت تر است؟ این راهنما به شما کمک می کند بیشتر بدانید.

کدام کارآمدتر است؟

با توجه به شورای تحقیقات و انرژی پروپان (PERC)، آبگرمکن استاندارد پروپان با مخزن کارایی بیشتری نسبت به آبگرمکن برقی استاندارد با مخزن دارد. PERC گزارش می دهد که یک آبگرمکن پروپان مخزن ذخیره انرژی ENERGY STAR می تواند  در طول یک سال 13 تا 16 درصد در هزینه های گرمایش یک خانوار صرفه جویی کند. در یک خانه 2400 فوت مربعی، یک آبگرمکن برقی حدود 645 دلار در سال برای صاحب خانه هزینه دارد، در حالی که یک بخاری پروپان تنها 290 دلار در سال هزینه دارد. این باعث صرفه جویی سالانه حدود 355 دلار در سال می شود.

آبگرمکن پروپان مخزن نیز 46 درصد کمتر گازهای گلخانه ای تولید می کند. یک آبگرمکن بدون مخزن پروپان حدود 70 درصد انتشار کمتری را به جو ارسال می کند.

پروپان همچنین بسیار کارآمدتر است، بنابراین آبگرمکن‌های پروپان می‌توانند فشرده‌تر باشند – یک آبگرمکن پروپان مخزن ذخیره‌سازی معمولی 40 گالن، همان مقدار آب گرم را به اندازه یک آبگرمکن استاندارد 50 گالنی مخزن ذخیره‌سازی آب تامین می‌کند.

آبگرمکن پروپان از نظر عملی نیز کارآمدتر است که بلافاصله آب گرم را تامین می کند و در اواسط استفاده تمام نمی شود. آیا تا به حال مجبور شده اید چند دقیقه صبر کنید تا آب لوله کشی شما داغ شود تا بتوانید دست ها یا ظرف های خود را بشویید؟ یا آیا تا به حال داشته‌اید که دوش آب گرم‌تان به تدریج سردتر و سردتر می‌شود تا زمانی که زیر باران یخی بایستید؟ اینها مشکلات مربوط به آبگرمکن برقی است. در مقابل، آبگرمکن پروپان، سطح ثابتی از گرما را در همه زمان ها ارائه می دهد، بنابراین هر زمان که به آن نیاز داشتید، آب گرم قابل اعتمادی خواهید داشت.

هزینه های اولیه برای هر دو سیستم

هزینه آبگرمکن پروپان مخزنی کمی بالاتر از آبگرمکن برقی مخزن دار استاندارد است. هزینه اولیه یک آبگرمکن برقی استاندارد مخزن دار احتمالاً تقریباً 500 دلار است، در حالی که یک آبگرمکن استاندارد مخزن دار پروپان ممکن است حدود 700 دلار هزینه داشته باشد. برای هر دو مدل “مخزن دار” الکتریکی و پروپان، زمانی که راندمان و کیفیت را افزایش می دهید، هزینه آن نیز مطابق می شود. پروپان با راندمان بالا و واحدهای مخزن الکتریکی می توانند تا 1500 دلار برای شما کار کنند. آبگرمکن های پروپان بدون مخزن بسیار کارآمد هستند زیرا از  اتلاف حرارت در حالت آماده به کار جلوگیری می کنند  که هنگام نشستن آب گرم در مدل مخزن دار اجتناب ناپذیر است. یک آبگرمکن استاندارد پروپان بدون مخزن برای یک خانواده با اندازه متوسط ​​تقریباً 1400 دلار برای واحد هزینه خواهد داشت و هزینه آن برای نصب استاندارد معقول است.

کدام یک در دراز مدت باعث صرفه جویی در پول می شود؟

در نظر گرفتن هزینه اولیه آبگرمکن ضروری است، اما این تنها بخشی از داستان است. قیمت سوخت و میزان مصرف انرژی خانه شما نیز به هزینه های کلی شما کمک می کند.

با گذشت زمان، آبگرمکن پروپان احتمالاً باعث صرفه جویی در هزینه خانواده شما می شود زیرا کارآمدتر است. اگرچه این درست است که نصب اولیه احتمالاً کمی بیشتر هزینه خواهد داشت، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه سالانه مربوط به آبگرمکن پروپان به سرعت افزایش می یابد. صورت‌حساب‌های ماهانه شما معمولاً بیشتر از قیمت یک‌بار خرید و نصب آبگرمکن بر بودجه شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین ظرف چند سال، بخاری پروپان شما هزینه خود را در صورت‌حساب‌های ماهانه کاهش می‌دهد.

همانطور که گفته شد، اگر هنوز چندین سال از عمر آبگرمکن برقی شما باقی مانده است، احتمالاً صبر کنید تا آبگرمکن قدیمی خود را با آبگرمکن پروپان جایگزین کنید، مقرون به صرفه تر است. اگرچه آبگرمکن های پروپان در درازمدت مقرون به صرفه تر هستند، تفاوت آنقدر قابل توجه نیست که سال ها تولید را از آبگرمکنی که در حال حاضر دارید دور بریزید. یک آبگرمکن استاندارد حدود 10 سال دوام می آورد، بنابراین اگر آبگرمکن شما تنها چند سال از عمر آن می گذرد، احتمالاً هوشمندانه ترین کار این است که قبل از تعویض آن مدتی صبر کنید.

قیمت آبگرمکن مهم است و باید در تصمیم گیری شما نقش داشته باشد – اما عوامل دیگر احتمالاً تاثیرگذارتر خواهند بود. هزینه های عملیاتی، راندمان و عملکرد آبگرمکن شما نیز باید در تصمیم شما نقش داشته باشد و به طور کلی، آبگرمکن های پروپان در این مناطق سودمندتر هستند.

خانه شما در حال حاضر چه نوع قدرتی دارد؟

این امکان وجود دارد که شما قبلاً از پروپان در خانه خود برای گرم کردن یا برق رسانی به وسایل آشپزخانه یا حتی به عنوان کل منبع تغذیه خود استفاده کنید. در این صورت، تغییر به آبگرمکن پروپان یک انتخاب آسان و شهودی است. شما در حال حاضر در حال دریافت پروپان به خانه خود هستید، بنابراین تنها موضوع انتخاب و نصب آبگرمکن پروپان و افزودن مقداری بیشتر به تحویل پروپان است.

اگر خانه شما قبلاً از برق استفاده می کند، ممکن است استفاده از آبگرمکن برقی برای شما ساده تر باشد، حداقل تا زمانی که بخاری قدیمی شما آماده بازنشستگی شود. اگر خانه شما دارای برق و گاز طبیعی است، تعویض آبگرمکن پروپان ممکن است کمی آسان تر باشد. اگر خانه شما به طور کامل با برق کار می کند، همانطور که  از هر چهار  خانه آمریکایی یک خانه این کار را انجام می دهد، نگه داشتن آبگرمکن برقی احتمالاً ساده ترین راه است – مگر اینکه خانه شما قبلاً از پروپان برای عملکرد دیگری مانند پخت و پز استفاده کند.

برای تمام نیازهای خود به پروپان با FOSTER FUELS تماس بگیرید

وقتی به فکر تعویض آبگرمکن پروپان هستید  ، برای کمک و مشاوره به Foster Fuels اعتماد کنید. گرمایش پروپان و تحویل سوخت قابل اعتماد ما   باعث می شود خانه شما با آب گرم فراوان تامین شود که برای دوش گرفتن بعد از دوش و بارگیری پس از بارگیری ظروف دوام می آورد. روی سه نسل دانش صنعت ما حساب کنید تا به شما کمک کند بهترین آب گرم را برای خانه خود با آبگرمکن پروپان با کیفیت تامین کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر امروز با ما تماس بگیرید .

*این قیمت ها بر اساس PERC ساخته شده است . قیمت‌ها در هر زمان ممکن است تغییر کنند و عوامل زیادی در قیمت‌گذاری دخیل هستند (یعنی مکان، قیمت‌های بازار، تعداد افرادی که در خانه شما زندگی می‌کنند و غیره). این قیمت ها برای مثال آورده شده است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *