اتصالات لوله تهویه هوا چیست؟

تفاوت لوله استنلس استیل و لوله مسی در صنعت اتصالات لوله تهویه مطبوع :
اصل کار کولر گازی استفاده از مبرد فریون است که با تبدیل از گاز به مایع، مقدار زیادی گرما آزاد می کند. هنگامی که از مایع به گاز تبدیل می شود، مقدار زیادی گرما را جذب می کند. تا به اثر سرمایش یا گرمایش دست یابد.
مهم ترین قسمت مبدل حرارتی اتصال که مبرد در کولر گازی از طریق آن جریان می یابد «لوله مبرد» است. لوله مبرد یک جزء تحمل کننده فشار است و فشار ترکیدگی آن باید بیش از 5 برابر فشار کاری یا بیش از 3 برابر حداکثر فشار ممکن باشد.

در گذشته لوله های مبرد تهویه مطبوع اساساً از مس ساخته می شدند، اما به دلیل مقاومت سایشی ضعیف لوله های مبرد بر پایه مسی، باید لوله های ضخیم ساخته می شد، اما لوله های ضخیم ضریب انتقال حرارت کولر را کاهش می داد.

علاوه بر این، دیواره داخلی لوله مسی ناهموار است و به راحتی مقیاس بندی می شود. علاوه بر این، لوله مسی با گذشت زمان یک لایه اکسید ضخیم تولید می کند که ضریب انتقال حرارت را کاهش می دهد. به همین دلیل است که اثر خنک کننده کولر گازی بدتر و بدتر می شود.
ستاره رو به رشد – ظهور لوله های فولادی ضد زنگ، وضعیتی را که صنعت تهویه مطبوع “غیر مسی” است را در هم می شکند! این استفاده از فولاد ضد زنگ مخصوص 304، همراه با تکنولوژی جوشکاری پیشرفته است، لوله فولادی ضد زنگ تولید شده مقاوم در برابر خوردگی، مقاوم در برابر ضربه، مقاوم در برابر لرزش، مقاوم در برابر درجه حرارت بالا و پایین است و دارای عملکرد فوق العاده فشاری و تنش کلرید منیزیم است. مقاومت در برابر خوردگی. تمام عملکردها قبل از ایجاد یک جایگزین برای لوله مسی به طور ویژه آزمایش شده اند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *